AUTOPORTRET CZY SELFIE?
31.03.2015
Uczniowie klasy VI a na język polski zrealizowali projekt zatytułowany „Autoportret czy selfie?”. Szóstoklasiści zapoznali się z szeregiem autoportretów i portretów znanych mistrzów malarstwa. Każdy wybrał jedną reprodukcję, która najbardziej mu się spodobała, a następnie wykonał fotografię, wcielając się w rolę postaci z obrazu. Uwzględniali przy tym strój, mimikę, gest. Uczniowie stworzyli „kopie” następujących dzieł: Jan Vermeer „Dziewczyna z perłą”, Mela Muter „Portret mężczyzny”, Olga Boznańska „Dziewczynka z chryzantemami”, Vincent van Gogh „Autoportret”, „Stary człowiek w smutku”, Stanisław Wyspiański „Dziewczynka z fiołkami”, Amedeo Modigliani „Alice”, Leonardo da Vinci „Dama z gronostajem”, Vlastimil Hofman „Portret mężczyzny w kapeluszu”. Zwieńczeniem pracy jest wystawa na holu szkoły.Ewelina KrzysztońDOTKNIJ TEATRU
29.03.2015
Święto Teatru w naszej szkole jest wieloletnią tradycją. Każdego roku w marcu szkolna aula przeobraża się w scenę, a uczniowie stają się aktorami i widzami. Tego dnia wszystkim towarzyszy magiczny nastrój, niecodzienne emocje i świetna zabawa. W tym roku bogowie antyczni zeszli na ziemię i odwiedzili naszą szkołę, a konkretnie piątoklasistów. Uczniowie klasy V b i V d zaprezentowali inscenizację o tematyce mitologicznej pt. „Sąd Parysa”.Prócz tego klasy IV – VI wykonały szereg prac plastycznych: makiety obrazujące starożytny teatr, plakaty teatralne, gazetki ścienne pt. „Poznańskie teatry”. Wszelkie prace można było podziwiać podczas wystawy zorganizowanej na korytarzu przy auli. Gazetki ścienne przygotowane przez szóstoklasistów oceniało jury. I miejsce zdobyła klasa VI a, która zaprezentowała gazetkę o Teatrze Nowym, II miejsce otrzymała klasa VI b, która wykonała gazetkę o Teatrze Wielkim, III miejsce przyznano klasie VI d za gazetkę o Teatrze Polskim.W ten magiczny dzień został zorganizowany również konkurs na najlepszy kostium i charakteryzację przypominającą dowolną postać teatralną, filmową lub literacką. zdjęcia
Laureatami zostali:
Klasy IV:
I miejsce- Zosia Wilak
II miejsce – Michał Kreis
III miejsce- Aleksandra Wagner
Klasy V:
I miejsce- Julia Konieczek
II miejsce – Joanna Kliks
III miejsce – Oliwia Stronczyńska
Klasy VI:
I miejsce – Wiktoria Łabuda
II miejsce – Laura Mucha
III miejsce – Jan Wilak
Grono pedagogiczne również przyłączyło się do zabawy i przyodziało kostiumy. W piątkowe przedpołudnie korytarze naszej szkoły przemierzyli „bogowie greccy, Marilyn Monroe, Hannah Montana, Królowa Śniegu, Zorro, Powstaniec, Łabędź, Kot w butach itd.”Dziękujemy wszystkim za aktywny udział w Szkolnym Dniu Teatru. Do zobaczenia za rok!Organizatorki:Diana Gołacińska, Ewelina Krzysztoń„Jak nakryć, jak podać, jak się zachować”
29.03.2015
Taki temat miała lekcja muzealna, w której 26 marca 2015r. uczestniczyły dzieci z kółka regionalnego klas 2 „Tropiciele, o regionie wiedzą wiele” oraz klasa 2c Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Komornikach. Zajęcia odbyły się w pięknie odnowionym Pałacu na terenie Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno – Spożywczego w Szreniawie.Dzieci dowiedziały się, do czego służyła w dworze kuchnia, a do czego jadalnia. Poznały wyposażenie jadalni, do którego oprócz mebli takich jak stół, krzesła, witrynki ze srebrami i porcelaną, komódki z szufladami, zaliczał się także stojący szafkowy zegar, który wybijając godziny wzywał domowników na kolejne posiłki. Podczas zajęć poruszono również zagadnienia dotyczące dobrych manier przy stole zgodnie z panującymi ówcześnie zasadami savoir - vivre'u. W dawnych możnych domach dzieci, dopóki nie nauczyły się tych zasad, nie mogły jadać posiłków w jadalni, tylko w pokoju dziecinnym. Musiały również nauczyć się rozróżniania nazw i przeznaczenia naczyń i sztućców. więcej w zakładce kółka regionalnegoKLASOWY KONKURS NA KOSZYCZEK WIELKANOCNY DLA KLAS 0-III
25.03.2015
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych dla klas 0 – III został zorganizowany konkurs na świąteczny koszyk. Każda grupa biorąca udział w konkursie miała do wykonania jeden koszyk w formie przestrzennej z dowolnych materiałów. Celem konkursu była integracja klasy i wspólne działanie poprzez podział zadań oraz rozwijanie kreatywności i twórczości dzieci.
Do konkursu zgłoszono dziewięć koszyków. Wszystkie prace okazały się tak piękne, że jury postanowiło nagrodzić wszystkie klasy biorące udział w konkursie, przyznając ex aequo następujące miejsca:
miejsce I: klasa II c, 0 b, 0 d,
miejsce II: klasa I f, I a, 0 c,
mejsce III: klasa I d, I g, 0 a.
Wszystkie klasy biorące udział w konkursie otrzymały nagrody oraz dyplomy.
Serdecznie gratulujemy!Wystawa prac biorących udział w konkursie KOSZYK WIELKANOCNY.Organizatorki: Sylwia Bauza, Marta Lipińska, Beata Matłoka, Aleksandra MatuszewskaPOWITANIE WIOSNY
24.03.2015
W piątek, 20 marca, zgodnie z tradycją naszej szkoły, dzieci klas 1-3 powitały wiosnę wesołym, kolorowym korowodem ulicami Komornik. Słonko pięknie przygrzewało, ptaszki coraz głośniej śpiewały, z ziemi wychylały się młode, zielone źdźbła traw, a na wierzbie zakwitły bazie kotki. Przyjemnie było wędrować, wymachując pięknie przystrojonymi w bibułkowe kwiaty i wstążki gałązkami, symbolizującymi nową porę roku – wiosnę.Inną atrakcją tego dnia był Wiosenny Koncert Talentów. Dzieci uzdolnione muzycznie, tanecznie, plastycznie, pięknie recytujące wiersze, mające pasje, zaprezentowały swoje umiejętności przed społecznością szkolną. Za występy otrzymały gromkie brawa od zachwyconych widzów. zdjęciaWiosna przyniosła wszystkim mnóstwo energii i dobrego humoru. Cieszymy się, że jest już z nami!
Zespół Edukacji WczesnoszkolnejWYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU OLIMPUSEK
22.03.2015
W styczniu odbył się Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Zintegrowanej „Olimpusek” Konkurs przeznaczony był dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę w zakresie edukacji polonistycznej, społeczno – przyrodniczej i matematycznej, bądź w teście z j. angielskiego. Dla wielu pierwszoklasistów był to pierwszy tak „ poważny” konkurs.W teście wiedzy zintegrowanej laureatami zostali :Zuzanna Ratajczak – klasa I bOliwia Zaremba – klasa I aWeronika Kucz – klasa II cZ j. angielskiego najlepszy okazał się Michał Nadobnik z Ic.Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Szkolni koordynatorzy edukacji wczesnoszkolnej:Renata Janiszewska, Iwona Jankowiak, Anna KaczmarekSzkolni koordynatorzy języka angielskiego: Marta Broniszewska , Katarzyna Trafas , Marcin NowakWYNIKI STYPENDIADY WCZESNOSZKOLNEJ dla uczniów klas 2-3 ( 8-16 grudnia 2014 r.)
Ogólnopolski Konkurs Stypendiada Wczesnoszkolna przeznaczony był dla uczniów klas 2 i 3. W naszej szkole przystąpili do niego wszyscy chętni uczniowie, którzy pragnęli zmierzyć się rówieśnikami z całej Polski. W ramach stypendiady odbyły się cztery konkursy:- konkurs czytelniczy „ Abecadło” ,
- konkurs ortograficzny „ Ortografek”,
- konkurs matematyczny „Plusik”,
- konkurs plastyczny „Plastuś”
Zakres wiedzy konkursowej dla poszczególnych klas był dostosowany do nowej podstawy programowej. Kilkoro z naszych uczniów zostało laureatami .
Oto nasi wspaniali zwycięzcy w poszczególnych konkursach:a) czytelniczym: Anna Pietrzykowska, kl. 2b, Aleksandra Kaczmarska, kl.2eb) ortograficznym: Kamil Kronkowski, kl. 3a, Borys Żurek, kl. 3dc) plastycznym : Kinga Szymańska, kl. 3c, Maciej Patalas, kl. 3d, Emilia Sznajder kl. 2a,Marcel Urbański 2a, Gabriela Szydłowska 2c, Zofia Jakimik 2dWszystkim laureatom i uczestnikom konkursów serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów .Szkolni koordynatorzy :Iwona Jankowiak, Anna Kaczmarek, Renata JaniszewskaZaćmienie Słońca
Na szczęście pogoda dopisała i chętni mogli podziwiać zaćmienie Słońca. To rzadko obserwowane w Polsce zjawisko wzbudziło powszechne zainteresowanie uczniów. Teleskop oraz maski spawalnicze pozwoliły na bezpieczne oglądanie kolejnych etapów zaćmienia, a telefony na zarobienie pamiątkowych zdjęć.
Ewelina KaczmarekDzień Świętego Patryka
Opracowała:Marta BroniszewskaSzkolny Konkurs Recytatorski dla uczniów klas 0 – III
18.03.2015
18 marca 2015 r. w auli szkolnej odbył się Konkurs Recytatorski. Jury konkursowe w swojej ocenie brało pod uwagę nie tylko pamięciowe opanowanie wybranego wiersza, ale przede wszystkim sposób jego interpretacji i ogólne wrażenie artystyczne. Spośród wielu uczestników konkursu wybrać najlepszych było ogromnie trudno. Osobno oceniano uczniów z klas 0 – I i osobno uczniów trochę starszych, czyli z klas II i III.A oto nasi laureaci:
KLASY 0 – I1 miejsce –Konrad Pszczółkowski , kl. 0d2 miejsce –Mikołaj Alankiewicz, kl. Id3 miejsce -Natasza Magas, kl. 1hWyróżnienie – Wojciech Karaś , kl. 0cKLASY II – III1 miejsce –Kacper Graczyk, kl. 2e2 miejsce – Zofia Furmaniak , kl. 3a3 miejsce – Zuzanna Olek, kl. 3cWyróżnienie – Zuzanna Wyrwał, kl. 3bWszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy , a zwycięzcom życzymy powodzenia podczas Gminnego Konkursu Recytatorskiego, który odbędzie się 10.04.15 w naszej szkole. zdjęcia
Organizatorki: Anna Kaczmarek, Gabriela Ukaszewska, Hanna Woźniak,REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE
17.03.2015
PRZEDSTAWIENIA TEATRALNE „ TEATR DROGA IM. JANA PAWŁA II ”23.03.2015r -24.03.2015r -25.03.2015r (AULA SZKOLNA)PONIEDZIAŁEK 23.03.2015r
2) 8:20-9:05 IA, IB, ID, IE, IH
3) 9:10-9:55 IIA, IIB, IIIA, IIIB
4) 10:00-10:45 IVA, IVC, IVD, IVE, IVF
5)10:55-11:40 VA,VB,VD,VIA,VIB
6) -
7) 12:50-13;35 VC,VIC,VID,IVB
8) 13:50-14:35 IC, IF, IG, Ii
9) 14:40-15:25 IIC, IID, IIE, IIIC, IIID
WTOREK 24.03.2015r
2) 8:20-9:05 IA, IB, ID, IE, IH
3) 9:10-9:55 IIA, IIB, IIIA, IIIB
4) 10:00-10:45 IVA, IVB, IVC, IVD, IVF
5)10:55-11:40 IVE,VA,VB,VC,VD,
6) -
7) 12:50-13;35 VIA,VIC,VID,VIB
8) 13:50-14:35 IC, IF, IG, Ii
9) 14:40-15:25 IIC, IID, IIE, IIIC, IIID
ŚRODA 25.03.2015r
2) 8:20-9:05 IA, IB, ID, IE, IH
3) 9:10-9:55 IIA, IIB, IIIA, IIIB
4) 10:00-10:45 IVB, IVD, IVE, IVF
5)10:55-11:40 IVA,VA,VB,VC,VD,
6) -
7) 12:50-13:35 VIA,VIB,VIC,VID,
8) 13:50-14:35 IVC,IIC,IIID,IIE,IIIC
9) 14:40-15:25 IC, IF, IG, Ii, IID
POZOSTAŁE LEKCJE I ZAJĘCIA POZALEKCYJNE WEDŁUG STAŁEGO PLANU.Zobacz http://teatrdroga.blogspot.com/PO NAUKĘ DO MUZEUM
17.03.2015
W marcu uczniowie klas Vb, Vc, Vd i VI a wybrali się na spotkanie ze sztuką do Muzeum Narodowego w Poznaniu. Piątoklasiści podczas lekcji muzealnej śledzili mitologiczne motywy w dziełach sztuki, znajdujących się w zbiorach Galerii Malarstwa i Rzeźby. Prowadząca zajęcia pani historyk sztuki przybliżała treść mitów, które inspirowały artystów.Wiedza z lekcji języka polskiego okazała się bardzo przydatna do właściwego odczytania treści i przesłania obrazów – na przykład płótna Franciszka Smuglewicza „Herkules na rozstajnych drogach”. Szóstoklasiści natomiast uczestniczyli w warsztatach pisarskich, podczas których przypomnieli sobie zasady obowiązujące w opisie dzieła sztuki, utrwalili terminy artystyczne, powtórzyli wiadomości o kompozycji obrazu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda opisywała wyznaczone dzieło sztuki. Później, nie znając tytułu obrazu, dzięki opisowi przeciwnej drużyny, grupa musiała w zbiorach muzeum odnaleźć odpowiednie malowidło. Opisywanymi obrazami były płótna Henryka Stażewskiego („Martwa natura z dzbanem) i Jerzego Nowosielskiego („Kompozycja błękitna”). Redagowanie opisu obrazu pod kierunkiem historyka sztuki w sprzyjającej skupieniu atmosferze muzealnej sali to świetny sposób ćwiczenia tej formy wypowiedzi. Mamy nadzieję, że warsztaty okażą się dobrą rozgrzewką przed sprawdzianem klas szóstych. zdjęciaOpracowanie: Ewelina KrzysztońOpiekunowie: Elżbieta Gęsior, Ewelina Krzysztoń, Agnieszka Kuster, Joanna Łukomska, Jolanta Nowaczyk, Katarzyna Samelska, Mateusz WoźniakIX Międzyszkolny Konkurs Regionalny dla uczniów klas II i III pt. „Ocalić od zapomnienia”
17.03.2015
Pod takim hasłem odbył się 6 marca 2015 roku w Szkole Podstawowej w Komornikach IX Międzyszkolny Konkurs Regionalny „Moja Gmina”. Spotkali się tutaj uczniowie z klas drugich i trzecich komornickiej szkoły ze swoimi rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Chomęcicach.Celem konkursu było:
- poszerzenie wiedzy o gminie Komorniki, ukazanie jej uroków,
- kształtowanie tożsamości regionalnej,
- rozwijanie zainteresowań,
- prezentowanie wiedzy i umiejętności na forum szkoły i szkół naszej gminy,
- wdrażanie do koleżeńskiego współzawodnictwa.
Tegoroczne hasło konkursowe „Ocalić od zapomnienia” skierowało uwagę najmłodszych na język gwarowy, którym porozumiewali się dawni mieszkańcy Ziemi Komornickiej. Okazja ku temu była niecodzienna, gdyż w tym roku przypada setna rocznica urodzin Stanisława Nowaka, regionalisty, autora tomików gwary komornickiej: „Bedki”, „Łabuzie” i „Szuńdy”. Konkursowi towarzyszyła wystawa dziecięcych prac plastycznych. Najmłodsi zaprezentowali ilustrowany słownik gwary komornickiej.
Finaliści pracowali nad zadaniami konkursowymi indywidualnie. Różnorodność zadań sprawdzała nie tylko wiedzę, ale także umiejętność kojarzenia. Uczniowie odpowiadali na pytania z wiedzy ogólnej i rozwiązywali łamigłówki gwarowe.
Okazało się, że wiedza najmłodszych mieszkańców naszej gminy jest imponująca!
Przed konkursem wystąpiły Tęczowe Nutki ze Szkoły Podstawowej w Komornikach, które zaśpiewały i zagrały ludowe piosenki z Wielkopolski.
Laureaci IX Międzyszkolnego Konkursu Regionalnego„Moja Gmina”I miejsce:Karolina Kistowska - SP ChomęciceII miejsce:Zuzanna Grudzień- SP ChomęciceIII miejsce:Hanna Laurentowska – SP KomornikiKolejne miejsca zajęli:Jacek Orwat – SP Chomęcice, Piotr Bogus, Jan Pachla, Franciszek Szymbarewicz, Michał Przywecki, Weronika Strykowska, Rozalia Frankowska, Marianna Drzewińska – SP Komorniki.Pani wicedyrektor Marzena Reguła- Pierunek pogratulowała wszystkim uczestnikom konkursu i wręczyła statuetki, dyplomy oraz nagrody.
Organizacja Międzyszkolnego Konkursu Regionalnego pt. „Moja Gmina” jest dla nas tym większą przyjemnością i radością, gdyż biorą w nim udział uczniowie - nowi mieszkańcy Gminy Komorniki. Poznając swoje najbliższe otoczenie, kształtują poczucie tożsamości regionalnej i patriotyzm lokalny. zdjęcia
Serdecznie dziękujemy fundatorom nagród: Radzie Rodziców ze Szkoły Podstawowej w Komornikach i Urzędowi Gminy w Komornikach.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Organizatorki: Dorota Błaszczyk, Renata Janiszewska, Katarzyna ProchSPOTKANIE Z ŁUKASZEM WIERZBICKIM
17.03.2015
W środę 4 marca odbyło się spotkanie autorskie z Łukaszem Wierzbickim, autorem popularnych książek dla dzieci: ,,Afryka Kazika”, ,,Dziadek i niedźwiadek”, ,,Machiną przez Chiny”. W spotkaniu uczestniczyły dzieci z klas 5b, 5c, 5d oraz 2d, 3c, 3d.Uczniowie z wielkim zaciekawieniem słuchali opowieści, o rowerowej wyprawie Kazimierza Nowaka do Afryki, gdzie przeżywał ciekawe, wesołe, czasem mrożące krew w żyłach przygody.
Druga książka, o której żywiołowo opowiadał autor to ,,Dziadek i niedźwiadek”. Oparta na autentycznych wydarzeniach historia przyjaźni polskich żołnierzy z Armii Andersa z niedźwiedziem Wojtkiem, wzbudziła wśród uczestników ogromne zainteresowanie i wzmożony apetyt na przeczytanie pełnych humoru historii.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu. Zaproszeni zostali przez Łukasza Wierzbickiego do odtwarzania ról bohaterów książek. Kilkoro uczniów wcieliło się w rolę,, potwierdzaczy’’ słów i historii opowiedzianych przez naszego gościa.
Oprócz tego Łukasz Wierzbicki zachęcał dzieci do szukania w swoim życiu pasji. Zapewniał, że warto mieć marzenia i dążyć do ich realizacji. Przekonywał, że każdy człowiek może znaleźć przyjaciela nie tylko wśród ludzi, ale także wśród zwierząt.
Spotkanie zakończone zostało ogromnymi brawami, zakupem książek z autografem i dedykacją od autora oraz wspólnymi zdjęciami.
Wszystkie prezentowane książki można wypożyczyć w bibliotece. zdjęcia
Wywiad z Łukaszem Wierzbickim, przeprowadzony przez naszego ucznia Janka Woźniaka.
Gabriela UkaszewskaRUSZYŁO GŁOSOWANIE W KONKURSIE „JUNIOR W DRUKU"
16.03.2015
Od dzisiaj można głosować na naszą szkolną gazetkę „Na Przerwie II” zgłoszoną do konkursu „Junior w Druku".
Głosować można do 24 marca. Jak to zrobić?
- Wejdź na stronę internetową http://www.juniormedia.pl/junior-w-druku.
- Wybierz gazetkę „Na Przerwie II”.
- Kliknij w wybraną przez Ciebie liczbę gwiazdek.
Przypominamy: Laureaci konkursu JUNIOR W DRUKU otrzymają 250 egzemplarzy swojej gazetki, wydrukowanych w profesjonalnej drukarni prasowej. 5 zwycięzców wybiorą internauci, a 45 pozostałych jury z Zespołu Junior Media!
Z poprzednimi numerami naszej gazetki można się zapoznać na stronie:
http://www.juniormedia.pl/redakcje/panel/na-przerwie-ii
RedakcjaIndeks do gimnazjum mają w kieszeni!
14.03.2015
6 marca br. sześcioro uczniów z klasy szóstych naszej szkoły: Maria Gruszczyńska (kl.VI a), Martyna Kościelska (kl. VI a), Aleksandra Górna (kl. VI a), Jan Majchrzak (kl. VI a), Aleksandra Kamionka (kl VI d) oraz Piotr Pietras (kl. VI d) pod opieką nauczycielki języka angielskiego, p. Marty Broniszewskiej, wzięło udział w Konkursie Języka Angielskiego dla Szkół Podstawowych organizowanym przez Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Luboniu we współpracy z Wydziałem Anglistyki im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jan Majchrzak, zajmując I miejsce i Martyna Kościelska, zajmując III miejsce w konkursie, wywalczyli indeks do klasy I dwujęzycznej tamtejszego gimnazjum w roku szkolnym 2015/2016. Ponadto, Piotr Pietras otrzymał wyróżnienie.Wszyscy laureaci zostali obdarowani bonami podarunkowymi do Empik-u oraz pamiątkowymi dyplomami. W konkursie wzięło udział 65 uczniów z 12 szkół podstawowych z Poznania i okolicznych gmin. Uczniowie musieli zmierzyć się z testem z zakresu słownictwa, gramatyki oraz kultury. Po części konkursowej wszyscy mogli skosztować słodkości w „słodkim kąciku” przygotowanym przez organizatorów, a następnie uczestnicy konkursu wraz z opiekunami wysłuchali inspirującego wykładu szkoły językowej Salamanca. Wszystkim naszym uczniom dziękuję za udział w konkursie i serdecznie gratuluję osiągniętych wyników!Opracowała:Marta BroniszewskaTeatr Maska w naszej szkole
14.03.2015
W czwartek, 12.03, w naszej szkole gościliśmy aktorów z teatru Maska, którzy wystąpili przed uczniami z klas 0 – 3 w przedstawieniu pt. Przygody koguta Pablito. Dzieci entuzjastycznie uczestniczyły w sztuce, której głównymi bohaterami byli pomysłowy i rezolutny kogut Pablito, który, rozżalony faktem, że gospodarze kupili elektryczny budzik, postanawia uciec z meksykańskiej farmy, oraz jego przyjaciółka – kura Conchita. Przedstawienie promowało zasady zdrowego żywienia i dobrego wychowania, uczyło, jak należy zachowywać się w sytuacjach trudnych oraz uświadomiło dzieciom, że przyjaźń jest najważniejsza, a prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Gorące hiszpańskie rytmy gwarantowały wszystkim dobrą zabawę. zdjęciaZespół wychowawców edukacji wczesnoszkolnej.Tekst: Magdalena KaźmierczakZdjęcia : Renata JaniszewskaJuż jest w naszej szkole !
08.03.2015
Z przyjemnością informujemy, że uczniowie klas IV i V naszej szkoły przystąpili do IV edycji innowacyjnego i skutecznego (!) programu nauki słówek w języku angielskim i niemieckim – Insta.Ling dla Szkół.Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu online. Program przygotowuje tygodniową i miesięczną ocenę postępów ucznia w nauce na podstawie jego systematyczności i zaangażowania. Insta.Ling dba również, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia.Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie programu
Katarzyna Trafas(n-lka języka angielskiego)
Ogólnopolski Konkurs Matematyczny MAT
05.03.2015
Laureatami konkursu zostali:
Kajetan Daroch uczeń klasy 5c, 1 miejsce w województwie,
Jan Majchrzak uczen klasy 6a, 1 miejsce w województwie,
Natalia Maciuszonek z klasy 4d uzyskała wynik bardzo dobry i zajęła 2 miejsce w województwie.
Świetne wyniki uzyskali również:
- Mikołaj Szafrański z klasy 3a, 4 miejsce w województwie
- Mateusz Suliga z klasy 2, 5 miejsce w województwie
- Julia Frankiewicz z klasy 4, 5 miejsce w województwie
- Antoni Rajtar z klasy 5a, 5 miejsce w województwie
- Jan Pachla z klasy 3a, 6 miejsce w województwie
- Jan Woźniak z klasy 5d, 6 miejsce w województwie
Laureatom gratulujemy osiągniętych wyników, a pozostałym uczestnikom – odwagi, uporu i ambicji. Wierzymy, że dzięki tym niezwykłym cechom jesteście w stanie w przyszłości odnosić liczne sukcesy.PROJEKT EDUKACYJNY KLAS O-III ,,APETYT NA ŚWIAT”
02.03.2015
Doświadczenia poszukujące są tym rodzajem działania pedagogicznego, które dzieciom w pełni pozwalają na inicjatywę, samodzielność, poszukiwania i kreatywność.Z metod dość powszechnie stosowanych w procesie nauczania, bliskich doświadczeniom poszukującym, jest projekt edukacyjny.
Organizujemy tak nauczanie, aby rozbudzić w uczniach naszej szkoły pragnienie wiedzy i prowadzić ich drogą, która się otwiera na coraz to nowe horyzonty do zdobycia”. Dlatego też tworzymy i wdrażamy projekty edukacyjne, które umożliwiają uczniom naszej szkoły aktywne poznawanie gminy, regionu, ojczyzny, Europy i świata.
Poprzez realizację zaplanowanych działań staramy się wyposażyć uczniów w umiejętności samodzielnego planowania, oryginalnego myślenia, samodzielnego zdobywania wiedzy, radzenia sobie z problemami, korzystania z dóbr kultury oraz przetwarzania i wykorzystywania zdobytych wiadomości .
Niezastąpionymi współpartnerami w organizowaniu środowiska poznawczego i wychowawczego są rodzice uczniów, którzy razem z nami tworzą projekty edukacyjne, akceptują je i przyjmują na siebie określone obowiązki .
Wiedza zdobyta w wyniku samodzielnej, bądź zbiorowej aktywności poznawczej, w wyniku bezpośredniego kontaktu z ,, żywym” środowiskiem jest pewna, zrozumiała i trwała.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych uczniów, ich zainteresowań, osobistych doświadczeń opracowaliśmy w roku szkolnym 2014/2015 projekt edukacyjny dla klas O-III ,, APETYT NA ŚWIAT” Był to projekt długofalowy. Rozpoczęcie nastąpiło w grudniu, a podsumowanie z udziałem zaproszonych gości –odbyło się 13 lutego 2015. Gościliśmy w naszej szkole podróżników: pana Macieja Pastwę z Fundacji Pomocy Humanitarnej "Redemptoris Missio", i pana Emila Wita.
Realizacja założonych celów i wybranego tematu odbywała się poprzez udział dzieci w wycieczkach, spacerach, wystawach, pokazach, spotkaniach z podróżnikami, pracy na lekcji, rozmowach z dziadkami i rodzicami.
Tematy, którymi zajęliśmy się w tym projekcie to:
- Obchody Chińskiego Nowego Roku
- Odkrywamy Europę
- Tanecznym krokiem po Europie
- Cygańska podróż kolorowym wozem
- Zycie Indian w Amazonii
- Wynalazki świata arabsko –muzułmańskiego
- Na arabskim targu
- Targ czarnej Afryki
- Afrykańskie domostwa
- Stroje mieszkańców Afryki
- Kolorowych masek czar
- O pochodzeniu roślin
- Odkrywamy Antypody
- Czy na Antarktydzie da się żyć?
- Z wyprawą na Grenlandię
- Ameryka Pn. w naturalnych kolorach
Realizacja projektu polegała na stosowaniu różnorodnych metod pracy a następnie uwiecznieniu przebiegu zajęć, wycieczek i spotkań na zdjęciach, w folderach, na plakatach, w albumach.
Efektem końcowym była prezentacja artystyczna poszczególnych klas. W rytmie melodii przenosiliśmy się na poszczególne kontynenty.
W podróż po wszystkich kontynentach zabrała nas klasa IIe .Najpierw odwiedziliśmy naszą starą Europę. I tak kolejno poznawaliśmy antyczny świat Grecji, gorącą Hiszpanię, praktyczne i uporządkowane Niemcy oraz mgliste Wyspy Brytyjskie. Następnie zawitaliśmy do obu Ameryk : Południowej i Północnej, gdzie wspólnie z Indianami w rytmicznym tańcu prosiliśmy o deszcz . Afryka powitała nas pokazem mody . „Miejscowa ludność” zachwyciła niezwykłą barwnością etnicznych strojów . W rozległej Azji uczyliśmy się języka japońskiego a w Australii odwiedziliśmy słoneczne plaże.
Nasi uczniowie zdobyli wiele ciekawych informacji o kontynentach.
Projekt rozwinął w uczniach postawę badawczą, poszukującą. Stymulował do myślenia twórczego. Podczas pracy uczniowie odwoływali się do osobistych doświadczeń, włączyli również do pracy swoich dziadków i rodziców. Uważamy, że taka praca nie stresuje, wspomaga uczenie się prospołeczne, kształci umiejętności współpracy, daje możliwości wymiany doświadczeń, daje okazje do dyskutowania.
W pracy indywidualnej zadania dostosowałyśmy do możliwości uczniów. Dzieci miały okazję doskonalić samoocenę, określić czego się nauczyły. zdjęcia
Koordynatorzy Projektu
Iwona Jankowiak, Anna Kaczmarek, Małgorzata WoźniakTurniej warcabowy klas I-III
01.03.2015
Szkolny Turniej Warcabowy cieszył się dużym zainteresowaniem wśród dzieci. Odbył się w dwóch etapach. Etap pierwszy obejmował rozgrywki w klasach. Celem tych rozgrywek było wyłonienie klasowego ,, mistrza”, który przechodził do etapu drugiego. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 17 uczestników: Oliwia Zaremba Ia, Zuzanna Ratajczak Ib, Urszula Melerowicz Ic, Tymoteusz Skrzypek Id, Kajetan Skaza Ie, Mateusz Kuska If, Karol Kronkowski Ih, Marcel Urbański IIa, Mikołaj Roth IIb, Patrycja Michniak IIc, Jakub Krzywania IId, Franciszek Szymbarewicz IIe, Aleks Pera IIIa, Krzysztof Artiemjew IIIb, Piotr Majchrzak IIIc, Maciej Patalas IIId.Rozgrywki w drugim etapie wyłoniły 3 reprezentantów szkoły, którzy awansowali do turnieju gminnego. Szkołę w Gminnym Turnieju Warcabowym reprezentowali:
- Zuzanna Ratajczak Ib
- Mikołaj Roth II b
- Maciej Patalas III d
W Gminnym Turnieju Warcabowym II miejsce zajęła Zuzanna Ratajczak z Ib –należy dodać, że Zuzia była jedyną dziewczynką, która rywalizowała z chłopcami jak równy z równym. W dogrywce o I miejsce przegrała z reprezentantem Chomęcic z klasy III.
III miejsce zajął Mikołaj Roth z klasy IIb. Wyróżnienie otrzymał Maciej Patalas z klasy IIId.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych reprezentantów. Gratulujemy wszystkim uczestnikom Turnieju Warcabowego. zdjęcia„Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą.Im więcej zabawy, tym więcej nauki.”Glen Diman
Aktywizację działalności poznawczej przez zabawy i gry dydaktyczne uznać możemy jako ważny czynnik optymalizujący proces wychowania i nauczania wczesnoszkolnego.
Od momentu zrozumienia przez dziecko zadania i podjęcia jego realizacji zabawa staje się z jednej strony środkiem aktywizującym sferę poznawczą i społeczno-emocjonalną, a z drugiej – jest środkiem zaspokajającym ”potrzebę” osiągnięcia wyniku.
Obok walorów rekreacyjnych należy dostrzec jeszcze inne zalety uprawiania gier. Przez właściwe ich stosowanie można wpływać na rozwój cech osobowości i intelektu młodego człowieka. Gry uczą działania w zespole, wyrabiają refleks i szybką orientację, sprawność ruchową i zręczność rąk. Rozwijają wiedzę i funkcje intelektualne, takie jak myślenie, pamięć, mowę. Mają wpływ na kształtowanie cech charakteru: panowania nad sobą, wytrwałego dążenia do celu, umiejętności pokonywania trudności, wrażliwość wobec cudzej krzywdy, koleżeństwa, dyscypliny. Dlatego też mobilizujemy naszych uczniów do podejmowania aktywności w Szkolnym Turnieju Warcabowym.
Cele Turnieju- Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami poprzez zabawę
- Pobudzanie dzieci do zaradności i podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych i niepewnych
- Rozwijanie zdolności i umiejętności myślenia twórczego
- Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad i reguł
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką.
- Popularyzacja zabawowej formy spędzania czasu wolnego.
Szkolni Organizatorzy:Dorota Błaszczyk, Iwona Jankowiak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz